ASAN značkou roku v soutěži World Branding Awards 2021–22
Česko je tradičním rájem chovatelů a mekou pet byznysu. Pandemická situace, která uvrhla lidi do izolace a zvýšila zájem o chov mazlíčků, přinesla pet byznysu nečekaný celosvětový boom. Letošní World Branding Awards dokazují, že české značky drží krok se světem a musí se s nimi počítat.
Značka ASAN získala zlatou trofej národní značky roku 2021-22 v prestižním mezinárodním klání WORLD BRANDNING AWARDS (WBA). 13. ročník soutěže včetně vyhlášení výsledků proběhl díky pandemické situaci historicky poprvé on-line. V soutěži hlasovalo přes 115 tisíc hlasujících ze 41 zemí 6 kontinentů.
WBA Animalis Edition
Letos potřetí se udílely ceny ve speciální soutěži věnované značkám z oblasti pet byznysu Animalis Edition, kde získala značka ASAN nejvyšší ocenění – zlatou trofej Brand of the Year 2021-22. Edice ANIMALIS je podle slov Dannyho Peka, výkonného ředitele fóra v rámci soutěže „mimořádně konkurenční“. Extrémní je i množství soutěžících značek. Hodnocení značek sestává ze 30 % z ocenění hodnoty značky, 40 % vstupují výsledky marketingových průzkumů a 30 % procenty přispívá on-line spotřebitelské hlasování. Právě to je podle jednatele výrobce Tommi CZ Grigory Titarenka na ocenění nejdůležitější: „Teprve zákaznická odezva dává smysl našemu počínání, jsme spoluzodpovědní za pohodu, bezpečí a čistotu v domácnostech se zvířaty, ale i za udržitelnou budoucnost“, říká.
Jaká kritéria musí splňovat vítězné značky?
Společným jmenovatelem oceněných značek už není jen výjimečná kvalita a spotřebitelská hodnota, ale právě zodpovědnost za udržitelnost – v byznysu i ve vztazích. „Je to snadné: buďte fér a buďte lepší než ostatní. Nabídněte opravdu dobrý produkt,“ popisuje klíč k úspěchu jednatel společnosti Tommi CZ, výrobce zlaté značky ASAN. Podobně to vidí i výkonný ředitel WBF Danny Pek: „Vítězné značky ve standardu nabízí to, k čemu se ty ostatní chtějí přiblížit, až budou na vrcholu toho, čeho jsou schopny.“
World Branding Forum
WBF je celosvětově působící nezisková organizace sdružující profesionály z oborů relevantních budování značek a brand marketingu: z oblasti výroby, marketingové komunikace, designu, PR a reklamy. Fórum spolupracuje s Harwardskou vědeckou společností a Oxford Union Society a věnuje se programům v oblasti marketingového výzkumu, vývoje, vzdělávání, networkingu a hodnocení značek v celosvětovém měřítku. Jeho cílem je zvyšování standardů garantovaných značkami, rozvoj značek a podpora brandingu jako jednoznačného identifikátoru kvality a identity výrobků, zajištění srovnatelného nastavení parametrů hodnocení značek v celosvětovém měřítku a podpora a ochrana kvalitních značek s důrazem na dlouhodobý potenciál a udržitelnost.
Fórum je pořadatelem prestižního hodnocení značek a vyhlašovatelem soutěže World Branding Awards a významným podporovatelem brandingových osvětových aktivit, výzkumů značek, marketingového vzdělávání a networkingu v Evropě i ve světě.